whatsapp

כיצד יראו פרויקטים של התחדשות העירונית בשנים הקרובות?

זה אומנם לא נראה כך אך ההתחדשות העירונית נמצאת איתנו כבר חצי יובל בהם הפכה להיות שם נרדף לבנייה למגורים בישראל, בשל העדר קרקעות המופשרות לבנייה רוויה בעיקר באזורי הביקוש. אך כמו בכל תחום מתפתח גם ההתחדשות העירונית עברה שינויים רבים ועוד עתידה לשינויים נוספים שרק יגבירו את קצב הבנייה וההתחדשות בישראל. עמיר קופל, סמנכ"ל ההתחדשות העירונית בקבוצת רוזיו, במאמר המסביר כיצד עתידה להראות ההתחדשות העירונית בשנים הבאות.

יובל רוזיו

המגמה החדשה: חידוש שכונות ולא רק בניינים

מי ששלטה ביד רמה בהתחדשות העירונית בשנותיה הראשונות היתה תכנית התמ"א 38 אשר התמקדהה בחידוש של בנינים בודדים בין אם על ידי חידוש בניין ותוספת קומות ובין אם בהריסת בניין ובנייה מחודשת. אך בנובמבר 2019 נפל דבר בענף הנדל"ן בכלל ובעולם התחדשות העירונית בפרט, כאשר המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה לסיים את תוקפה של התכנית הארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, תמ"א 38. החלטת הועדה, שמה סוף לקידום תכנית התמ"א אך גם נתנה אור לגבי העתיד שבו אנו צפויים לראות נהירה אדירה אל עבר חידוש של מתמחי התחדשות עירונית גדולים במסגרת פרויקטי פינוי בינוי.

 

השותפות מקצועית עם בעלי הדירות 

עלי הדירות מבינים היום כי הם בעלי הקרקע ולכן בלעדיהם הליך ההתחדשות העירונית לא יכול לצאת אל הפועל. מצב זה יצר שינוי תפיסה מבורך בו בעלי הדירות דורשים להיות שותפים מלאים לתהליך, כאלה שצריכים להכיר כל שלב, ולקחת חלק פעיל. שינוי התפיסה הזה בקרב בעלי הדירות נובע בעיקר בגלל נסיון מצטבר לאורך שנים הכולל יותר מידע תקשורתי זמין, יותר רגולציה וחוקים, ולצערנו גם לא מעט דיירים שנפגעו מהתהליך בפרויקטים שבהם היזם לא נבחר בקפידה ובאמצע הפרויקט פשט את הרגל והשאיר את בעלי הדירות להתגורר באתר בנייה. אנו כחברה שהובילה עשרות פרויקטים בהתחדשות עירונית משלבי ההתארגנות לאכלוס מבינים כי השקעה במתן שקיפות וניהול ברור מול בעלי הדירות יכול להוביל להצלחה, לקידום תהליכים והפגת חששות המעכבות את התהליך.

 

מהפכת הטכנולוגיה יכולה לקצר את גם את תהליכי ההתחדשות 

כמו כמעט בכל תחומי חיינו, גם ענף ההתחדשות העירונית זוכה לתמיכה טכנולוגית הדואגת לשדרג ולייעל את התהליכים הארוכים והמייגעים שכרוכים ברצון לקדם פרויקט התחדשות עירונית. מערכות טכנולוגיות רבות דואגות לייצר סטנדרט חדש ביכולת לנהל תהליכי עבודה בזמן אמת המייעלות  תהליכים בירוקרטיים רבים. גם אנו במחלקת ההתחדשות העירונית של קבוצת רוזיו, זיהינו את המגמה ודואגים לעבוד עם מערכות טכנולוגיות רבות המותאמות לכל שלב בתהליך ומסייעות לנו לקצר מעט את תהליכי העבודה.

 

המסקנה: ההתחדשות העירונית היא העתיד

בישראל, שבה המרחב הפנוי לבנייה הוא מוגבל, ההתחדשות העירונית היא הפתרון לבעיות דיור רבות. בזכות קידום עשרות פרויקטים ולווי של אלפי בעלי דירות אל עבר התחדשות עירונית כבר משנותיה הראשונות, אנו בקבוצת רוזיו רואים את השינויים הללו כבר היום קורמים עור וגידים בשטח ומבינים כי בעתיד של העדר קרקעות מופשרות לבנייה בשילוב של עליית ביקושים עתיד הנדל"ן למגורים נמצא בהתחדשות עירונית.

 

צרו קשר

אנא מלאו את טופס - צרו קשר

*שדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה